Yoga

Postat den av Xmmasxd.blogg.se
Sedan jag började träna för ungefär ett år sedan så har jag utfört yoga (ska man säga så) endast ett fåtal gånger. Men idag så blev det 30 minuter av nybörjar yoga. Det är verkligen hur fantastiskt som helst, och det finns så många variationer! Såklart handlar inte yoga endast om att lära sig gå ner i split och stå på huvudet, men det finns även ett andligt ändamål. Det handlar inte bara om fysisk hälsa men även psykisk hälsa och hur fantastiskt är inte det?
Har kollat runt på en mängd hemsidor om just fördelarna med yoga (kan ju inte alla i huvudet) så jag tänkte dela med mig av några:
 
Fördelar med Yoga:
- Yoga minskar stress. (Perfekt för sånna som mig som är överdrivet stressad hela tiden!)
- Yoga motverkar psykisk ohälsa.
- Yoga förbättrar minnet och mentala processer.
- Yoga hjälper immunsystemet på traven.
- Yoga stärker musklerna.
- Yoga ökar förmågan att fokusera. 
Från och med nu så ska jag fokusera mycket på yoga (och fortsätta med styrka ofc) för att se om jag blir smidigare och får ett förbättrat välmående!
Uppdaterar när jag kan gå ner i split/spagat haha!
Har ni provat på yoga och isåfall vad tycker ni om det? :)


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Harry Potter, bloggdesign, te, fotografering,
serier, vänner, musik, filmer, pyssel, inredning, inspiration, träning, recept, och en massa annat fint...