London: Dag 1

Postat den av Xmmasxd.blogg.se
Hej hej! 
Det var lagom länge sedan... Har fastnat i läxor och bildbehandligen till bloggen har fått vänta. Sedan var jag även och såg ingen mindre än Ed Sheeran i onsdags. Ord kan inte beskriva lyckan som jag kände när jag klev in i arenan, det ända man kan tänka är "Detta händer verkligen".... Nåja, kanske tar det någon annan gång, för här ska visas London bilder!
    Kommer lägga ut dem efter dag, eftersom att det gör det enklare :)
Vårt flyg startade 06:35 och vi var framme på hotellet vid 11 tror jag. Vi bodde i Paddington (vilket vi inte har gjort förut) och det var supermysigt och hotellet vi bodde på var både billigt och superfint! Efter vi lämnat väskorna på hotellet begav vi oss mot Oxford Street. På vägen dit så knäppte jag bland annat dessa två bilder. En fin gränd och en annan jättefin gata...
Gatorna i London är alltid jätteröriga enligt mig, och det tog en stund att vänja sig att titta åt "fel håll" när man skulle gå över vägen. Dessa togs också på vägen till Oxford, som låg på gångavstånd!
De två senaste gångerna vi besökte London tog jag aldrig ett foto av en dubbeldäckare, så det behövdes.
Trädet är kanske inte det snyggaste, men tog denna i farten, haha.
Höstlöven i London var verkligen magiska, knasstrade under skorna och var i alla fina färger. Sol hade vi också!
Några fina gamla och fungerande telefonkioskar fastnade också på bild. Dem är så underbart fina och finns i princip överallt.
Marble Arch var omringat av bilar, så det var väldigt svårt att få en bild utan en bil eller buss i något hörn. Synd tycker jag men fick ju med toppen av den och jag tycker fortfarande att den är hemskt fin. Vi gick inte "in" i den utan endast förbi, bra det pga rädsla för duvor hehe...
Selfridge & Co hade dekorerat fint med ljus och söta små svampar.
Utanför Selfridge gick världens sötaste gamla par, tvungen att ta ett foto för det var bara så aww. Där stod även en gubbe och spelade säckpipa, otroligt fint faktiskt. Kilt och allt hade han också, riktigt kul att se! 
Efter att vi gick förbi S&C gick vi och åt lunch på ett café. Det var, helt ärligt, den sämsta lunchen/middagen vi åt på hela resan. Dyrt och tråkig mat, men teet var iallafall gott! Jag fick mitt te i en liten kanna, hur gulligt som helst och var en söt liten detalj.
Del 2 kommer imorgon, eller dagen efter det!
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Harry Potter, bloggdesign, te, fotografering,
serier, vänner, musik, filmer, pyssel, inredning, inspiration, träning, recept, och en massa annat fint...